Thursday 2 July 2009

Mój nowy blog o winylach!



Popatrzylem dzisiaj na pustynie polskiej blogosfery i postanowiłem ja nieco urozmaicic. Blogi winylowe praktycznie nie istnieja, chociaz trend ten na swiecie wyraznie rosnie! Być może Polakow zwyczajnie nie stać na wydawanie kupy siana na drogocenne dobra muzyczne, ale jak pokazują wszystkie wskazniki ich sprzedaż także w Polsce wyraźnie się podniosła.

Oczywiście jest to głównie rock progresywny i jazzowe klasyki, gdyż inne nurty muzyczne na dobre w swiadomosci społecznej nigdy tam nie zaistniały. Co tu mówić o 60' garage, northern soul, rockabilly i innych gatunkach, które popularne obecnie w UK podnoszą ceny oryginalnych wydań do niebotycznych poziomów. Wśród tych kilku, bijacych rekordy cenowe gatunków muzycznych, znalazł się też oczywiście afrobeat - moja pasja, której od kilku lat namietnie służę :)

Pomimo tego, ze zauważyłem gdzieś w polskiej sieci kilka blogów, skupiające się na winylowych wydaniach znanych albumów, wciąż ciezko jest znalezc cokolwiek o rzadkich płytach artystów afrykańskich, które preznie zostają wygrzebywane w ostatnich kilku latach przez niezalezne brytyjskie, amerykańskie, francuskie i niemieckie labele, by zostac wydane ponownie.

Wiedziony wewnętrzną potrzeba stworzenia czegoś, co obejmie moja osobista fascynacje przedmiotem, założyłem więc WINYLOWA AFRYKA - blog z założenia dwujęzyczny, który będzie przynosił wam kilka do kilkunastu razy w miesiącu porcje recenzji afrobeatowych, afro- funkowych i bebnowych winyli wraz z wiesciami o nowych wydawnictwach, trasach koncertowych i innych ciekawych juksach!

No comments: